fredag 24 maj 2013

Intresse?

 
Ja jag har ju funderat ett tag på en sak som jag fick av Emma Johansson (en jersey) för några år sedan, först var det tänkt att den skulle hjälpa våra ungdomar i min fd klubb, men då intresset från klubben inte direkt var 100% tappade jag lusten att fortsätta hjälpa dem.
Men jag har funderat många gånger vad jag skall göra med jerseyn som jag fick av henne, och i går fick jag en idé.

Vad tror ni om jag auktionerar ut jerseyn här på Cykelbloggar? De pengar som kommer in skänker jag till ett damlag i Sverige, för att det inte skall bli helt värdelöst för ett lag tänkte jag att utgångspriset kunde vara 1000:-
Jag behöver även namn på damelitlag som jag sedan lottar ut att bli vinnarna och som får pengarna.
Detta då jag bara känner till 3 svenska damelitlag, Alrikson, Staffanstorp och CK08. Finns det någa fler?

Jerseyn är av modellen då Emma körde för AA Sport Drink Cycling Team 2008, det år hon tog silvermedaljen i OS. Det är en jersey direkt från Emma och hon har kört i den, storleken är en XXS med lång dragkedja. Till höger på jerseyn har Emma signerat tröjan och sedan ett litet hjärta.

Så vad tycker ni? Är det en bra idé? Kom med kommentarer och om vi kör så avslutar jag auktionen kvällen innan VR kl 00:00 Om vi kör så behöver jag er hjälpa att sprida detta så att vi förhoppningsvis får in så mycket pengar som möjligt till ett svenskt elitlag inom damcyklingen.

Hälsningar
Fritz

1 kommentar:

Siv sa...

Bra ide! Eller ... låt pengarna gå till Isabelle Söderberg som håller på att restaurera sitt fantastiskt vackra leende efter kraschen. Som uppmuntran!